The Incident

there is a certain incident that happened in our class today. today we are supposed to pass up our summary assignment but somehow, Dato' forget about it. at the end of the lesson, he left the class without asking for it. so one of my friend reminded him about the assignment.


guess what happen afterwards? those who did not completed the assignment started to criticize him upon seeing his action in reminding Dato' regarding our assignment. Dato' gave us the assignment two weeks ago. so basically there is no excuse at all if we did not finish it on time.


it did not stop there..at the library, one of them even have the guts to openly criticized him, yet again. what kind of attitude is that? my point is, my friend here are innocent. in fact, he did the right thing! those who criticized him are a bunch of dumb ass. seriously. why the heck they are trying to blame someone else when the fault lies within themselves? go blame yourself! if someone else can finish it on time, why can't you? what they did is really stupid.


if you guys read my blog, you know who-you-are. seeing that kind of attitude made me sick. you guys are pathetic!

FrontierVille

skrg ni mmg tgh addicted dgn game ni. game ape? FrontierVille!!! serious game ni best. tgk gambar beruang tuh pon dah rase attracted nak cube main. XD

sekali bile dah cube, waaa teros addicted! baru je start main awal julai harituh. game ni senang je, kite kena jd farmer. so kne la tanam segale jenis buah & sayuran sambil complete kan quest2 yang ada. pastuh kite boleh decorate kite nye farm. mmg menarik!

sape yg tak cube lagi, boley la cube main. but don't blame me if you get addicted like i did =p ..kat bawah ni pix of my farm. heheh. decoration ala kadar je, xde mase nak hias cantik2. LOL

FYI, i've completed all the quest. huhu. baru je abiskan quest peanut td! phewww. now am waiting for Zynga to introduce a new quest. wondering when that's gonna happen. hmm

p/s: for beginners, don't be shy to ask for tips from me. i can guide you. XD

Merdeka!!!

salam & good evening!

tinggal lagi 2 jam je lagi kita semua bakal menyambut hari kemerdekaan yg ke-53. time flies so fast ehhh. sekejap je rase.

let me be among the earliest to wish you HAPPY MERDEKA DAY!! semoga Allah sentiasa memberkati negara Malaysia khususnya umat2 Islam di negara ini. ambil yg jernih, buang yang keroh. sama2 la kita renung2 kan balik pada masa silam. we're damn lucky to be borned in this country.

pada para remaja di luar sane, sambut la merdeka dgn berpada-pada. elakkan la dari pergi tempat2 yg tak sepatotnya ehhh. *go figure*

come sing along with me. haha =p

MERDEKA!!! MERDEKA!!! MERDEKA!!!

-out-

One Step at a Time

salam & good morning world!

i'm suffering from a flue right now. *non-stop sneezing* . it happened since yesterday, but i didn't take any meds, so naturally its getting worse. blimey! i hate taking the flu meds because of the side effect. a big NOOOOO! i rather had the flu rather than facing the side effect! *yes, to that extend!*
nevertheless, everything else seems fine. like
i said in my previous post, the 1st wave is over-end-period. a big relieved there. braving myself for the 2nd wave right after raye. LOL

this week, i got two official offers from the bank. one from Bank Rakyat and the other one from CIMB. but after considering the pros and cons of both offers, i've chosen Bank Rakyat. talking about their allowance, its really little. some of my friends said:

friend A: sikit nye, mcm x berbaloi je.
friend B: sikit la, ko tau kan KFH nye berkali gande lg tinggi.

well my dear friends, all i can say is, i've made my decisions based on long term benefits, not short term. as a wise student, we must plan for our future progress, not short term progress. =p

i also heard that the possibility of Bank Rakyat to offer their practical trainee a place in their organization is quite high. i'm hoping that i'll be one of the few lucky person *insya-Allah*. you just imagine how much bonuses they're giving away to their employees each year. *drooling* haha

just like the saying of one of my favorite quote:

" jodoh pertemuan ,rezeki dan ajal maut Allah yg tentukan"

so as His servant, we must strive our best in all our doings. now, i better start reading the book Dato' told us to read and write the summary. otherwise, something realllyyyyyyyy bad is going to happen. LOL

see ya around!

Uno? Uno Game!

Sepatotnye, skrg ni dah bley blk rumah. hari ni cuti, Nuzul Quran. ikotkan, lepas claz semalam dah bley troz blk. Tp nk wat cmner, ade test hari sabtu ni.iskkkk. Since next tuesday pon cuti & hari isnin pon ade 1 claz je, alang2 la kannn..baik extend je cuti tuh. hahaha


so the plan is, sabtu pagi lepas test troz blk, hari selase/rabu baru blk sini blk. wh0000t. baru bestttt cuti lame2 sikit! hakhak

Alkisahnye, minggu ni memang byk test + assignments + presentation. so memang stress habis la. so the solution, main UNO!!! normally after claz, ble ade gap sikit ktorg akan lepak kat library. org pg library study etc etc..tp ktorg pg sane utk main UNO, tido & yg sewaktu dgnnya. muehehe. since last week lg, sejak zuhri bwk UNO, pantang ade gap sikit mesti main. time ni la nak release tension, gelak2 ape sumer. mase mule2 stat dulu, dlm 5 org je yg main, but now..sampai budak claz lain pon bley terpengaruh utk join sekali. haha

before raye break, secare official nya tinngal 1 test je lg. so agak lega la rase. the 1st wave is almost over. after raye, the 2nd wave is comin'. *gulp* .

nak cite byk2 pon mase x mengizinkan. satu ape pon x study lg utk test esok. ngeeeee. till then, take care!

-out-

Happy Happy Happy

i finally got the offer letter!!! wh00ot wh00oot. *happy mood* ^__^


now, who knows in next couple of days, more offers will come by. haha XD

Arsenal Gunned Down Blackpool

Arsenal have recorded their first win of the season with a 6-0 thrashing of Blackpool at Emirates Stadium last night. whoo00t! Here's the list of scorers:

*Walcott (12,40,58) Arshavin (32 pen.) Diaby (49) Chamakh (83)*

Refresh Hati

Bila kita memulakan sesuatu...
Kadang-kadang kita lupa letakkan niat
Kadang-kadang kita lupa baca Bismillah
Sebab tu bila ada masalah,
Kita cepat menyerah...

Bila kita berniat...
Kadang-kadang kita lupa letakkan usaha,
Kadang-kadang kita tunggu disergah baru hendak mengolah,
Sebab tu bila kerja tak menjadi,
Kita mula angkat kaki...

Bila kita berusaha...
Kadang-kadang lupa pula hendak berdoa,
Siang malam kerah tenaga dan masa...
Sebab tu bila kerja masih tak sempurna,
Kita mudah putus asa...

Bila kita berniat, berusaha dan berdoa...
Kadang-kadang kita lupa pula untuk bertawakkal pada Yang Esa.
Bertawakal pun pada bicara tapi di hati masih buta.
Sebab tu bila dilanda masalah,
Kita marah tak tentu hala...

Bila kita berniat, berusaha, berdoa dan bertawakal...
Kadang-kadang kita tetap alpa,
Nak sebut Alhamdulillah pun payah,
Berdoa pun sekali sekala,
Bersyukur sekejap cuma..

Sebab tu bila kita berjaya,
Allah datangkan ujian dan musibah...
Supaya kita ingat dan kembali ke jalan redha,
Tetapi kita kecewa sampai mencari jalan mudah..
Membenci diri memusuhi nadi.

Sedangkan...
Kita manusia ciptaan Allah,
Bernafas di udara yang sama,
Bila lemah Allah itu ada,
Bila derita Allah itu bersama,
Senang, susah, sedih, gembira...
Allah takkan lupa pada langkah kita.

Tapi sememangnya lahiriah kita,
Kadang-kadang lebih suka dipuji,
Sebab itu kita jarang memuji Yang Maha Terpuji,
Kadang-kadang lebih suka dicintai,
Sebab itu kita lupa menyintai Yang Maha Menyintai,
Kadang-kadang kita lebih suka menyendiri,
Tapi lupa Allah sedang memerhati...

Sebab itu teruskanlah bermuhasabah pada pencipta,
Kerana dalam firman Allah;

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya. (Ar-Ra'd:11)"

Kerana itu..
Pada masalah harus bersabar dan redha
Pada ujian harus tabah dan teguh
Pada kegagalan harus usaha, doa dan tawakkal
Pada kejayaan harus usaha, doa dan tawakkal..

Sama tetapi tidak serupa,
Kerana kejayaan di dunia bukan pengukur kejayaan di sana
Kekayaan harta di dunia bukan jaminan kebahagiaan di sana
Kesusahan dan penderitaan di dunia belum tentu bersambung di sana
Kealpaan kita di dunia pasti menjadi kesakitan kita di sana...

Di sana itulah yang perlu kita kejar,
Agar dunia mengikuti dengan redha...

Di sana,
Akhirat yang pasti...
Syurga yang terindah,
Atau
Neraka yang menyala!

Hectic Week

what a hectic week!!

nevertheless, i am done with two tests and one major presentation. verdict? hmmmm. regarding the tests, all i can say is *i've tried my best!!*. the questions are tough. no doubt bout' that.

i was quite nervous before the presentation. to make things worse, two of our group members are M.I.A. *time wat keje nak xnak, pastu present x dtg! elok la sgt tuh!!* . i had to present regarding the calculations of the warrants, using a lot illustrations, i somehow managed to make the audiences understand what the heck i am babbling in front. LOL. even the lecturer did not ask much questions about it. *lega2*

due to our two M.I.A members, i had no choice but to also present their slide, *differences between Islamic and conventional call warrant *..spontaneous. T__T! just by using logic + the general knowledge that i possessed. alhamdulillah, it went well.
my group presentation ended with a loud applause from the floor + "very good" remarks from the lecturer. wh00t whoot!

now, comin' up is two more tests and a presentation.

going to bed now, tomorrow am going for shopping. raye kan dah nak dekat. haha XD

-out-

Food for Thought

salam & morning peeps!

lately i'm having difficulty to focus in the class. why? the reason is quite simple, because i'm freaking sleepy. LOL. lack of sleep nowadays. its the main culprit! before this, i used to sit at the front (normally opposite the lecturer. haha), but now, i have to sit at the middle or at the back, so that i can get some rest *you know what i mean XD*. quite stressful because i was like " huh? what? i don't recall what was being said by the lecturer". now that's not good! luckily, i'm not the type of person who reallied a lot on the lecturer's talks to get my knowledge. yeah, lucky me. books are still the best way to enhance my knowledge.

yesterday, i have a class with Mr.Nizam. he's a cool lecturer. simple, superb explanation, funny etc..i don't feel sleepy at all in his class. haha. in fact, i loved going to his class. after he's done with his teachings yesterday, he showed us some hadith and told us some story. i can't recall the full version of it, but more or less it sounded like this:

1. in this world, no matter how much we loved our parents, one day they're going to leave us.

2. if we loved our child so much, one day he/she will also leave us.

3. no matter how big our house is/how much money we possessed, at the end of the day, its going to be the same with everyone else when we die. *go figure*.

4. this world is only a testing ground for us, its temporary.

5. the world is coming to an end, nowadays doing the right things is considered wrong and vice versa. *go figure*, look at your surroundings, and you'll get what i mean.

now, everything he told us yesterday was right. he even gave us a lot of examples. i have to go now but before i go, please read this and think =)

a) " mujahadah itu pahit, kerana syurga itu manis. Nafsu itu tampak indah, sedangkan neraka itu tidak terperi azabnya"

b) "tinggal dunia, tinggal segala. Hanya amalan jadi teman bicara"

Alert!!!

teroverslept pulak tadi T__T..now i only have 6 hours before the test starts & i haven't cover a single chapter, nil, zero, nothin'! 5 chaps in 6 hours? you gotta say "i'm lovin' it!!!"


initializing, STUDY MODE

-out-

A Quickie

just got a call from the BANK this morning. *excited* haha. well, i'm still not sure whether i got it or not, but they asked me to fax my IC as well as the confirmation later from UiTM. gonna settle this matter with them tomorrow ASAP. i would say as for now, the chance is 50-50.


enough with the BANK, moving on to the test today. IFS, well the first question is pretty easy, i think i can nail it =p. but the second one, OMG! *blurrr*. yadaaa yadaaaa, i messed up pretty badly on the second one. seriously! *sad*

well, after the class, i went down to the parking lot feeling a bit relieved that one test is over & the presentation is postponed to nextweek!! thank you SIR!!!! ^__^ . but once i arrived at my bike, guess what, *kertas biru tuh dah terselit kat motor ku* . tgk pon dah tau ape mende. terus hilang mood hepi.

the thing is, there are actually two parking lots for bikes at my faculty, but the one located exactly opposite the faculty is being renovated. so that left us, the students with only one parking lot, located behind the faculty. just imagine, even with two parking lots, it is still not enough to accommodate all the bikes, inikan pulak ade satu je!!! so we have no choice but to park our bikes behind the law faculty (restricted area).

what the heck the so called "pak guards" are thinking??! suke2 hati je saman, dah tau parking x cukup pon nak saman student. ngekkkks. bulan2 puase ni, tolong la bertimbang rase sikit. ni takkkk!!

i'm outta here! bye peeps!

Pictures is better than Words

MyEm0.Com

i'm so freakingMyEm0.Comright now.

unfortunately, i still have lots of pending works need to be done. MyEm0.Com ..i'm at my limit, so dear IFS + RM + SM and ICM, i need u guys to sit there quietly. don't bother me for a while or else i'll MyEm0.Com

don't worry, i'll rescue u guys ASAP. MyEm0.Com

now, i'm off to MyEm0.Com

I'm Backkkkkkkkk *temporarily*

Been so long since i last visited my own blog. *LMAO*


yadaaa yadaaaa. at one point, i even considered to permanently delete this blog. tp x sampai hati. haha. have lots of things to say actually but what the heck, time constraint. *tgh stress sebenarnye skrg ni*..i need to rest and blogging is one hell of a good way to release tension! *seriously*

let us start with the new semester..hmm..6 subjects, 24 credit hours, need to settle the practical application, tests and quizzes are non-stop, tons of assignments, classes are pack like sardine, crazy timetables..what else..ohhh and this semester is bound to be my LAST SEMESTER. *finally*. if everything goes well, come November i'll be entering the real world. ohhhh yesssssssss. even though its only practical, but hey, its the real deal. Granted that my applications were successful *insya-Allah* , THAT bank will provide me the greatest platform i could have ever ask for to kick-start my career. still, lots of work need to be done.

what else, hurmmm. been watching lots of movies lately. for movie goers out there, i highly recommend you guys to go and watch *SALT*. only one word can sum up this movie, brilliant! go and watch it! i guarantee, you will not regret it! haha. as for *TEKKEN*, lame! if you like animation, *TOY STORY 3 and IN DESPICABLE ME* is a great watch. i personally think toy story 3 is one of the best animation movie ever made. definitely 5 out of 5! Moving on to *PREDATORS*, this one sux big time! 1 hour ++ talking, less than 30 minutes action. you'll be falling asleep before you even arrive at those action scene. LOL. Enough with the movies.

Before i forget, just want to wish "SELAMAT BERPUASA". yeah, fasting month is just around the corner. sempena Ramadhan ni, mari kite ramai2 manfaatkan bulan ni dgn sebaiknya =)

Time to go, this is me *you know who*, signing off.

Moody

Walao weh. lame gle aku x update blog. haha

Mood tgh x baik ni. tbe2 baru teringat ade blog..so nak luahkan kt sini. xD . Dua hari lepas, hujan lebat gle. kilat xyah cte ar. tgh best tdo, tibe2 "b00ooMM"..aku ingat bunyi bom, tp sebenarnye kilat, wat saspen je.cehhh.

alkisahnye, malam tuh on la pc. niat di hati nak main online game. sekali pc x start..huishh. ape kes. start up screen langsung x kuar (t.t!). mmg ade something wrong ni..setelah puas mencube, berjaye gak on pc..on pulak modem..tadaaaa..boleh on, tp sumer lampu blinkered. wtf......

cube2, ttp same..sah, modem fried! godak2 lagi, test sane sini, dpt tau pulak network card kt motherboard pon fried! on off pc..problem pertame td which is start up screen blank still berlaku. test lagi pc, dpt tau CPU pon fried. waaaaa. ape punye nasib la~ @.@!

mmg x terkate ape la kan. nasib baik modem still ade warranty~ but my pc?? ohh tidakkk..

kesimpulannye, lain kali beli la surge protector. biar abis 2-3 rat, asalkan peralatan elektrik kte selamat.

Pagi Yg Indah

Salam~

Lame x update blog. heh

Pagi ni cuace agak mendung..tak mcm smalam, hujan! Tatkala tgh mandi, tibe2 dgr ade bunyi msg..pepagi cmnih xmungkin ade org msg..yelah..sumer tgh syok tido lg. heheh

Dalam hati ckp..hurmm..nih mesti nak bgtau claz pagi ni cancel..huiii..kalo jd reality alangkah bestnye! selesai mandi, terus cpt2 pg cek HP..jeng3..seperti yg diramal, jangkaanku amat tepat sekali..CLAZ TAKAFUL PAGI NI CANCEL!! wohoooo.

Rahmat betol pagi ni..tau2 je org tgh byk keje nak wat..then buat breakfast, bread + neskepe. heh nice and simple. sambil2 tuh pg basuh kain skali. mcm org slalu kate, menyelam sambil minum air. xD

Selesai je sumer tuh, terus bukak buku Mgt Econs..homework yg diberi due ari lepas asek tertangguh je. haishh. Tp tak sampai 10 minit buat, give up! (=.=) susah okehhhh! This subject 99% calculations. wuuu~ gabungan calculus + algebra + ntah ape2 lg la..lg susah dari +math! hoh

Utk menenagkan fikiran yg tgh kusut, rest jap dgn bermain DOTA. wahaha. Okeh2, keje tadi xley wat, biar dulu. keje lain masih byk, lagi2 proposal ISB dgn Takaful. Nak smbg wat keje blk. Tata~ hikks

Yang Takkan Berlalu Pergi

Bismillah

Allah Yang Menguasai Perjalanan Langit Dan Bumi.


Adapun manusia apabila Tuhannya mengujinya
lalu dia dimuliakan-Nya dan diberi-Nya kesenangan,
maka dia akan berkata:
"Tuhanku telah memuliakanku"

Adapun bila Tuhannya mengujinya
lalu membatasi rezekinya maka dia berkata:
"Tuhanku menghinakanku"

[Al Fajr 89:15-16]


Jangan begitu sayang

Allah Tahu Apa Yang Terbaik Untukmu.

Diwajibkan atas kamu berperang,
padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci.

Boleh jadi kamu membenci sesuatu,
padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu,
padahal ia amat buruk bagimu;
Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui

[Al Baqarah 2:216]

...

Akan ada yang datang

Dan akan ada yang berlalu pergi

Manusia itu akan datang dan pergi

Harta benda itu akan datang dan pergi

Kesedihan itu akan datang dan pergi

Masalah itu akan datang dan pergi

...

...

...

Tapi ...

Ada juga yang datang

Dan takkan pernah sesekali berlalu pergi

Siapa?

...

...

...

Allah, sayang.

Allah.

Allah akan tetap di situ

Sekalipun kamu melupakannya.

Allah takkan pernah meninggalkanmu dan takkan pernah berpaling darimu

Allah akan terus memerhatikan.

Ya!
Allah akan terus memerhatikan.

Setiap gerak gerimu,

Setiap ucap kata dari bibirmu,

Pekerjaan yang kamu utamakan melebihi diriNya,

Dan bagaimana kau sandarkan cintamu pada manusia yang belum halal buatmu

Allah ada untuk setiap masa

Kapan sahaja yang kamu mahu

Kembali padaNya ya sayang

Allah sedang menantimu


Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku,
maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat.
Aku mengabulkan permohonan
orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku,
maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku)
dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku,
agar mereka selalu berada dalam kebenaran.

[Al Baqarah: 186]


jangan biar sampai Allah murka pada kita

Total Pageviews

Sneak Peek

Remenisce

Being Me is the greatest challenge
to keep on moving when everything messed up
to keep on going when my vision turns upside down
to keep calm when my anger explodes
to keep smiling when all I have is sadness
to enjoy the real happiness that came only for a while

but only this way
these lessons had taught Me how to live

these challenges that made me stronger inside out
these stories that gave me strength to my weaknesses
so I thank YOU GOD
for each fate that u wrote for my Life
is nothing better but THE BEST!

Visitors